“ Eûzübillâhimineşşeytânirracîm Bismillâhirrahmânirrahîm “
“ Allâhümme salli alâ
seyyidinâ Muhammedin ve alâ âli seyyidinâ Muhammed " ( 10 Defa)
“ 3 İhlas 1 Fâtiha Okuyoruz Ve Peygamber Efendimiz
A.S.M’ın.. Tüm Peygamberlerin.. Ehl-i Beyt-i Nebevî ve Ezvac-ı Tahirat’ın ,Çâr
Yâr-ı Güzîn’in Ve Sair Sahabe-i Kiramın.. Hassaten Bedir Ashabı, Uhud Ashabı,
Suffa Ashabı, Rıdvan Ashabı (Radıyallahu Anhüm), Üstadımız Bediüzzaman R.A,
Gavs-ı Âzam Abdülkâdir Geylânî K.S, Kutb-u Âzam Mâruf-u Kerhî K.S, Kutb-u Azîm Hayâtü'l-Harrânî K.S Hazretlerinin Ve ila cem’i ervahi-l evliya,
ves-Sıddikin, veş-Şüheda, ves-Salihin, vel-Arifin, vel-Aşikin, Bütün Kur’an ve
Nur Talebeleri’nin Ruhlarına Hediye Ediyoruz. “
……………………
1-Ayet-el Kürsi
1-Amenerrasulü
3-İhlâs Sûresi
3-Felâk Sûresi
3-Nâs Sûresi
“ Bismillâhirrahmânirrahim Kêf Hâ Yâ Ayn, Sâd.. Kêf Hâ Yâ
Ayn, Sâd.. Kêf Hâ Yâ Ayn, Sâd..”
“ Bismillâhirrahmânirrahim Hâ Mîm Ayn Sîn Kâf.. Hâ Mîm Ayn
Sîn Kâf.. Hâ Mîm Ayn Sîn Kâf..
“ Bismillâhirrahmânirrahim Hâ Mîm, Hâ Mîm, Hâ Mîm, Hâ Mîm, Hâ
Mîm, Hâ Mîm, Hâ Mîm..”
“ Hummel-emrü ve câ’en-nasru fe-aleynâ lâ yunsarûn.. “ ( 3
Defa )
“ Bismillâhirrahmânirrahîm.. Hâ mîm.. Tenzîlul kitâbi
minallâhil azîzil alîm.. Gâfiriz zenbi ve kâbilit tevbi şedîdil ikâbi zît
tavli, lâ ilâhe illâ hûve, ileyhil masîr…”
“ Tâ-sîn-mîm.. Ve ne’ûzü billâhil -aliyyil-azîmi
min-el-maâzifi vel-ızati vel-mahzûrî ..vel-mümâhaleti vel-ğımari ve min
keydil-füccêri ve min havâdis-il-asrâni ve min şerril-ecerrâni .. “
“ Yâ hafîzu Yâ hafîzu Yâ hafîzu ihfeznâ..”
“ Fallahü hayrun hafizan ve hüve erhamü'r-rahimin. ''
“ Hâfizû ales-salâvâti ves-salât-il vustâ ve kûmû lillâhi
kânitîne.. in küllü nefsin lemmâ aleyhâ
hâfizün..Ni’mel hâfizu Allâh .. yâ hâfizu .. ıhfeznâ min külli şerrin ve darrin
… “
“ Lâ havle ve lâ
kuvvete illâ billâhi’l-aliyyi’l-azîm. Mâ şâAllah-ü kân. Lâ ilâhe
illAllah-ü’l-melikü’l-hakku’l-mübîn. SübhânAllahi ve bi-hamdih.
SübhânAllahi’l-azîm ve bi-hamdih ” (3 Defa)
“ Rabbi eûzu bike min hemezâtiş şeyâtîn.. Ve eûzu bike rabbi
en yahdurûn…”(1 Defa)
“ Bismillahirrahmanirrahim ve lâ kuvvete illâ
billâhi’l-aliyyi’l-azîm “ ( 3 Defa )
“ Bismillâh-iş şâfi hüvallâhü..
“ Bismillâh-il-kâfi hüvallâhü..
“ Bismillâh-il-mu’âfî hüvallâhü…( 1 defa )
“ Bismillâhillezî lâ yedurru me’asmihî şey’ün fil-ardi ve lâ
fis-semâ’i ve hüves-semî-ul-alim…” (3 Defa)
“ Sübhânellâhi velhamdü lillâhi velâ ilâhe illallâhü vallâhü
ekber velâ havle velâ kuvvete illâ billâhil aliyyil-azîm. ” ( 3 Defa )
“ Hasbiyallâhü lâ ilahe illâ hüve aleyhi tevekkeltü ve hüve
Rabbül arş-il-aziym… “ ( 7 Defa )
“ Allâhümme einnî alâ zikrike ve şükrike ve hüsni İbâdetik ”
(1 Defa)
………………….
“ BU GECE SAAT 22:30 İLE 23:30 ARASI ESMA’ÜL HÜSNA DERSİ VE
EZKARIMIZ “
DERSİMİZ:
10- EL-CEBBAR
ANLAMI : Koyduğu kanunlar, irade ve takdir ettiği plan ile dilediğini zorla yaptırmaya muktedir olan, rahmet ve şefkati ile her zorluğun yanında bir kolaylık halkeden, her derde bir deva ihsan eden. Yarattıklarının ihtiyaçlarını gideren, hayat ve hayat için gerekli olan levazımatı sağlayan, eksiklikleri tamamlayan, işlerini düzelten, bütün kâinat içinde olanlara bir birine yardım elini uzattıran ve buna mutlak muktedir olan anlamına gelmektedir. “Allah bir şeyi dilediğinde O’nun buyruğu, sadece 'Ol!..' demektir, hemen oluverir...”(Yasin, 36/82)
ANLAMI : Koyduğu kanunlar, irade ve takdir ettiği plan ile dilediğini zorla yaptırmaya muktedir olan, rahmet ve şefkati ile her zorluğun yanında bir kolaylık halkeden, her derde bir deva ihsan eden. Yarattıklarının ihtiyaçlarını gideren, hayat ve hayat için gerekli olan levazımatı sağlayan, eksiklikleri tamamlayan, işlerini düzelten, bütün kâinat içinde olanlara bir birine yardım elini uzattıran ve buna mutlak muktedir olan anlamına gelmektedir. “Allah bir şeyi dilediğinde O’nun buyruğu, sadece 'Ol!..' demektir, hemen oluverir...”(Yasin, 36/82)
BU İSİM İLE GENEL ANLAMDAKİ BAĞIMIZ:
"İnsan öyle bir nüsha-i camiadır ki, Cenâb-ı Hak bütün
esmasını insanın nefsi ile insana ihsas (hissettirmek) ediyor. “Sözler
Allah’ın CC isim ve sıfatlarını anlamak ve ilgili bağlantıyı
idrak etmek için en yakın ayna insanın kendisidir. Cebbar ismi özelinde bu
isimle nefsimiz arasındaki en direk bağlantı; Cebbar isminin tecellisi ile,
maddi ve manevi yapımıza bağlı organ ve duygularımızın kendi başına hareket
etmemesi ve bir kontrol ve iradeye bağlı olarak yerli yerinde işlemesidir.
Kendilerine tevzi edilen program ne ise onun üzerine işleyişleridir. Görünen
bazı arizi durumlar bile o duruma takdir edilmiş plan doğrultusunda çalışmaktadır.
Yani genel düzen durumundan çıkmış bir şey, genel olmayan düzen için irade
edilmiş program içerisinde ne varsa onu yaşamaktadır. Her iki kanunun koyucusu
ve lazımlarını yaratıcı ve bu çarkı irade ettiği gibi çalıştıran Aziz ve Cebbar
olan Allah’tır CC.
Kısaca maddi ve manevi hayatımızın tüm ihtiyaçları fıtrat
olarak tanzim ve tayin edilmiştir. İsmi Cebbar ile kanunlara bağlanmış bu
çerçeve irade-yi cüz ’iyenin tercihi önünde kendini izhar etmiştir.
İnsanlardan Cebbar ismi ile anılanlar ise genel itibariyle,
zorlayıcı ve zorla yaptırıcı şekliyle tahakküm ve baskı sıfatlarının olumsuz
tarifi için kullanılmıştır.
Ancak bu ismin tecellisine kulluğa bağlı mazhariyet
noktasında en mükemmel olan kendisine uymaya herkesin iman ve itaat mucibince
mecbur olduğu, hakikat ve makuliyet ile aklıselimi tebaiyete icbar eden, kabul
edip takdir edenlere mutlak fazilet ve fayda temin eden ve bunun için hiçbir
kuldan hiçbir karşılık beklemeyen ve buna da muhtaç olmayan, tüm ümmetince
sevilen, görenlerce kendisine iştiyak hissedilen, görmeyenlerin kalbinde ebedi
bir hasretle muhabbet ateşi tüten Peygamberimiz A.S.M‘dır. Bu husus bazı veli
zatlarda veraset-i nübüvvet hasiyetiyle taalluk etmiştir.
BU İSMİN HAKİKATİNE DAİR :
Aziz ve Cebbar olan Allah CC Kullarının noksan yaptıkları
ibadetlerini ıslah edip tamamlar ve lütfu ile
tam olarak kabul eder, "Müminin niyeti amelinden üstündür."
(Hz. Muhammed A.S.M)
"Allah, benim için, ümmetimin hata ile unutarak veya
baskı ve tehdit altında işlemiş olduğu günahları bağışlamıştır." (Hz.
Muhammed A.S.M)
Kullar ile takdir edilmiş bir meselede Allah’ın iradesinin
tahakkuku, kulun cüz’i iradesini kendine muhatap alır. Ve irade-yi külliyesi
ile iradeyi cüz ’iyenin üzerine taalluk eder. Böylelikle meşieti ilahiye
gerçekleşir. Bazende takdir konuşur irade susar ve imtihan çıkan sonuca göre
devam eder. Mülk sahibi mülkünde istediği gibi tasarruf eder…. insan, Hâlık-ı
Külli Şey'in rububiyetine muhabbetle rızâ-dâde olmalıdır… Bediüzzaman …“Kaderin
her şeyi güzeldir. ”Bediüzzaman…
Allah (c.c) FA'ALÜN LİMA-YÜRİD’dir.. "Kayyumiyet
sırrıyla ve faaliyet-i daimîsiyle her an istediğini istediği gibi yapandır.
İradesi hiçbir iradeye bağlı değildir. Hiç bir kimse onun iradesine karşı
koyamaz koyduğu hükümler ve emirlerle tüm mahlûkatına hâkimdir. …………Oysa
göklerde ve yerde ne varsa, ister istemez kendileri de gölgeleri de sabah akşam
Allah'a secde eder. R’AD / 15
O kullarına da irade lütfetmiş ve her irade sahibine,
istidadı ve sorumluluğu nisbetinde,
idare edeceği, prensipler ve kurallar koyacağı şeyler vermiştir. O dilediği
şeyleri kullarına birçok vasıta ile bildirmiş ve insanın aklına kapı açıp
iradesini elden almamıştır. Büyük plandan koyduğu meyiller ve oluşan istekler
ile umumi çarkı çevirip hususi neticelerden mazharları müstefid eder.Onun iradesinin
mutlak güzelliğini idrak ve iz’an edenler Derviş Yunus gibi;
Hoştur bana senden gelen
Ya hilat yahut kefen
Ya taze gül yahut diken
Kahrın da hoş lutfun da hoş.
Gelse celalinden cefa
Yahut cemalinden vefa
Ikisi de cana safa
Kahrın da hoş lutfun da hoş… demişlerdir… İman ve muhabbetin
tezahürünü göstermişlerdir.
BU ESMA-İ İLAHİYE'DEN; İYİ HUYLAR,ULVİ HİSLER,DOĞRU FİKİR VE GÜZEL
DÜŞÜNCELER İLE YÜKSEK AHLÂK EDİNME;
Her istek ve noksanlığın giderilmesi için mutlak onun izni
ve dilemesinin esas olduğunu bilmek,onun rızasını tahsil etmek, onun huzurunda
başkalarına bakmamak el açmamak önemlidir…………. Çünkü..” her şey Onun irade ve
meşîetiyle olur. İstediği olur, istemediği olmaz. Her ne isterse yapar.
İstemezse hiçbir şey olmaz… Şualar
Bununla birlikte insanlar mabeyninde doğru ve güzel sözlerinin
dinleneceği saygınlık kazanmak bu ismin hakikatinden ahlaklanmak için
önemlidir. Yukarıda söz edildiği gibi bu saygınlık için en güzel rehber olan
Peygamber Efendimizi A.S.M örnek almak ve sünnetine uymak ve tatbik etmek
gereklidir. Kazanılan bu saygınlıkla insanların noksanlıkları gidermeye ve
onları insani hakikatlerine yükseltmeye çalışmak ism-i cebbarın, kulun his,
irade, hamiyet gibi kuvvelerindeki tecellilerindendir.
Ayrıca insanlardan bir şey istemeyerek, almayarak
şahsiyetini ve uhrevi meslekteki hasiyetini korumak lazımdır. Üstadın hediye
kabul etmemesindeki mühim sırlardan birisi budur. Nas’dan İstiğna düsturu
hizmet-i diniye için çok ciddi bir esastır. Konuyla ilgili Risale-i Nurda
birçok konu vardır.
Son olarak insanlar üzerinde zorlayıcı, baskı kurucu tüm
olumsuz durumlardan uzak durulmalıdır. Her halde, Allah’ın CC cebbar sıfatına
karşı ihtiyacını ve aczini itiraf ile mükemmel bir teslimiyete sahip olmaktır
EZKÂRIMIZ:
Bismillâhirrahmânirrahîm
" Lâ havle ve lâ kuvvete illâ billâhil aliyyil azîm
"
“ Ve bihî nestaîn “
“ El hamdü lillahi rabbil âlemin. Vessalatü vesselâmü Ala
Resûlina Muhammedin ve alâ âlihi vesahbihi ecmain.. ”
“ Allahümme inneke afüvvün tuhibbü'l-afve fa'fu annî “ ( 3
Defa)
“ Estağfirullâh “ ( 25 Defa )
“ Bismillâhirrahmânirrahîm “
Allâhu lâ ilâhe illâ huve, lehul esmâul husnâ… (Allah O'dur
ki, kendisinden başka hiçbir ilâh yoktur. En güzel isimler O'nundur.) TAHA-8
“ YÂ CEBBAR “ ( 206 defa hafif sesli ) “
“ YÂ CEBBAR “ ( 211 defa kalbimizden sessiz )
“ Allahumme innî eûzu
bike min munkerâti’l-ahlâki ve’l-a’mâli ve’l-ehvâ.” ( 3 Defa )
“ Subhâne rabbike rabbil izzeti ammâ yesifûn Ve selâmun alâl murselîn Vel hamdu lillâhi
rabbil âlemin ”
El Fâtiha / Allah
Kabul Etsin